Gabinet fizjoterapii Fiejdasz Kraków – leczone dolegliwości

Najczęściej leczone dolegliwości:

Oferując bezoperacyjne leczenie kręgosłupa, staram się w nieinwazyjny sposób wpłynąć na zwiększenie efektywności procesów samoleczenia organizmu, poprzez stosowanie subtelnych technik manualnych zwiększających ruchomość tkanek, ich ukrwienie i poprawę drenażu limfatycznego (np. przy obrzękach). Rehabilitacja kręgosłupa jest długim procesem, który będzie tym skuteczniejszy, im właściwsza będzie diagnoza.

Pozostałe leczone w gabinecie dolegliwości również są diagnozowane w oparciu o całościowe spojrzenie na Pacjenta. Rehabilitacja i fizjoterapia to środki mające przywrócić pacjentowi pełną ruchomość stawów i mięśni.

Fizjoterapia może być pomocna także w schorzeniach, które mogą nie zawsze być kojarzone z tym rodzajem terapii. Np. pomocniczo w stanach napięcia psychicznego czy stresu.

Jeżeli cierpią Państwo na:

• bóle głowy o niezidentyfikowanym podłożu;
  • drętwienie dłoni, nóg;
  • szumy w uszach;
  • wzmożone napięcie mięśniowe;
  • uczucie sztywności;

to osteopatia i pozostałe stosowane w moim gabinecie metody terapii mogą być wyjściem z sytuacji.

Jeszcze raz serdecznie zapraszam do mojego gabinetu przy ulicy Skarżyńskiego 1 (31-866 Kraków). Razem zadbamy o zdrowy kręgosłup, stawy i mięśnie.

Oferuję skuteczne leczenie wielu schorzeń
Zapraszam na konsultację fizjoterapeutyczną

Bóle kręgosłupa

Bóle kręgosłupa i bóle pleców mogą mieć różne przyczyny, lokalizować się w różnych częściach pleców, nasilać lub ustępować pod wpływem ruchu. Na bóle kręgosłupa skarży się niemal 80 procent ludzi na całym świecie. Bólu kręgosłupa nie wolno ignorować, bo nawet z pozoru niewielki ból może przekształcić się w uciążliwą kontuzję.

Dowiedz się więcej na temat rehabilitacji kręgosłupa.

Dyskopatie

Dyskopatie to choroby ściśle związane ze współczesną cywilizacją i współczesnym trybem życia. Jest to bardzo szerokie pojęcie, które odnosi się do chorób krążka międzykręgowego. W potocznym użyciu dyskopatie często nazywa się również przepukliną.

Przeczytaj więcej informacji na temat rehabilitacji dyskopatii.

Rwa kulszowa i ramienna

Rwa kulszowa i rwa ramienna to najczęstsza przypadłość osób wykonujących ciężką pracę. Charakteryzuje się “rwącym” bólem promieniującym od kręgosłupa szyjnego aż do kończyny górnej. By pojawiła się rwa kulszowa, często wystarczy jeden gwałtowny ruch – dźwignięcie, pochylenie, zerwanie z łóżka, potknięcie.

Przeczytaj więcej informacji na temat rehabilitacji rwy kulszowej i ramiennej.

Bóle i zawroty głowy u dzieci i dorosłych

Ból głowy może mieć różne przyczyny. Często spowodowany jest przez szyjny odcinek kręgosłupa. Wówczas bólowi głowy towarzyszą także zawroty głowy. Zazwyczaj występuje on jednostronnie, promieniując do barku, a przy tym jest nasilany przez ruch.

Przeczytaj więcej informacji na temat rehabilitacji bólów i zawrotów głowy u dzieci i dorosłych.

Dysfunkcja tkanek miękkich

Dysfunkcja tkanek miękkich objawia się przede wszystkim uczuciem zmęczenia bądź sztywnością mięśniową oraz występowaniem nieprawidłowości w aparacie ruchu. W leczeniu tego schorzenia doskonałe efekty przynosi terapia tkanek miękkich.

Dowiedz się więcej na temat rehabilitacji dysfunkcji tkanek miękkich.

Ostroga piętowa

Ostroga piętowa charakteryzuje się uprzykszającymi życie dolegliwościami bólowymi zlokalizowanymi pod piętą. Jej przyczyną są zmiany zwyrodnieniowe guza piętowego, które powodują powstanie na nim narośli kostnej. Leczenie ostrogi piętowej jest procesem długotrwałym i wymaga połączenia farmakologii, rehabilitacji, zmiany nawyków oraz profilaktyki.

Dowiedz się więcej na temat rehabilitacji ostrogi piętowej.

Bóle stawów i mięśni

Ból mięśni i stawów to popularna przypadłość, która bardzo często ma związek z chorobami układu ruchu. Najczęstszymi przyczynami bólu mięśni i stawów są przeciążenia, nadmierne rozciąganie i urazy.

Dowiedz się więcej na temat rehabilitacji bólów stawów i mięśni.

Stany po ciężkich infekcjach

Rehabilitacja przeprowadzona po ciężkich infekcjach oraz zabiegach operacyjnych ma ogromne znaczenie w zapobieganiu i leczeniu wielu niekorzystnych zmian, które mogą być skutkiem długotrwałej infekcji czy zabiegu chirurgicznego.

Dowiedz się więcej na temat rehabilitacji stanów po ciężkich infekcjach.

Zerwanie i naderwanie mięśni, ścięgien i więzadeł

Zerwanie i naderwanie mięśni, ścięgien i więzadeł to przerwanie ciągłości włókien ścięgnistych łączących mięsień z kością. Najczęściej do czynienia mamy z zerwaniem ścięgna Achillesa, zerwaniem ścięgna w kolanie lub zerwaniem ścięgna w palcu.

Dowiedz się więcej na temat rehabilitacji zerwanych i naderwanych mięśni, ścięgien i więzadeł.

Zwichnięcia i skręcenia

Skręcenie i zwichnięcie stawu skokowego należy do najczęstszych urazów występujących w całym układzie kostno-stawowym człowieka. Bardzo ważnym elementem leczenia zwichnięć i skręceń stawu skokowego jest rehabilitacja, której nie należy bagatelizować.

Dowiedz się więcej na temat rehabilitacji zwichnięć i skręceń.

Obrzęki

Obrzęki mają różne przyczyny. Mogą być zarówno objawem choroby, jak i skutkiem zmian fizjologicznych. Wynikają z gromadzenia się płynów w tkankach poza naczyniami krwionośnymi. W wielu przypadkach można skutecznie z nimi walczyć bez konieczności sięgania po leki.

Dowiedz się więcej o rehabilitacji obrzęków.

Złamanie zmęczeniowe

Złamanie zmęczeniowe nie jest związane ze zwykłym urazem, jest to złamanie przeciążeniowe. Do złamania zmęczeniowego dochodzi stopniowo, nawet przez kilka tygodni. Złamanie zmęczeniowe wymaga okresowego zrezygnowania z aktywności fizycznej i odpowiedniego planu rehabilitacji.

Dowiedz się więcej na temat rehabilitacji złamania zmęczeniowego.

Zapalenie ścięgna Achillesa

Ścięgno Achillesa to największe i najsilniejsze ścięgno w ludzkim organizmie. Umożliwia ono chodzenie, bieganie, skakanie, wchodzenie po schodach. Zapalenie ścięgna Achillesa to zespół bólowy ścięgna, który jest wynikiem urazu.

Dowiedz się więcej na temat rehabilitacji zapalenia ścięgna Achillesa.

Łokieć tenisisty i golfisty

Łokieć tenisisty i goflisty to potoczone nazwy dwóch schorzeń zlokalizowanych w obrębie stawu skokowego. Schorzenia określane tym mianem zaliczane są do grupy entezopatii mięśniowych, które mają podłoże w powtarzających się mikrourazach i przeciążeniach tkanek miękkich.

Dowiedz się więcej o rehabilitacji łokcia tenisisty i golfisty.

Ból piszczeli

Spośród wielu rodzajów kontuzji, ból piszczeli jest jednym z najbardziej frustrujących. Ból piszczeli bardzo często pojawia się po urazie i intensywnym treningu. Może być wynikiem przemęczenia i przetrenowania. Leczenie bólu piszczeli jest różne w zależności od przyczyny patologii, ale zawsze powinno obejmować dokładną diagnozę oraz wizytę u fizjoterapeuty.

Dowiedz się więcej na temat rehabilitacji bólu piszczeli.

Kolano biegacza

Kolano biegacza to uraz występujący najczęściej u osób aktywnych fizycznych i uprawiających sporty. Jest to jednocześnie najpopularniejsza kontuzja wśród biegaczy. Kontuzji towarzyszy ból w okolicy bocznej kolana oraz pod rzepką, który nasila się w trakcie biegania. Leczenie kolana biegacza obejmuje m.in. farmakoterapię, rehabilitację oraz ćwiczenia.

Dowiedz się więcej o rehabilitacji kolana biegacza.

Jakub Fiejdasz - ZnanyLekarz.pl