bole zawroty glowy dzieci dorośli Kraków

Bóle i zawroty głowy u dzieci i dorosłych

Ból głowy to z reguły niegroźna, ale dość uciążliwa dolegliwość, której objawy zazwyczaj ustępują po kilku godzinach. Czasami jednak ból głowy może być wywołany schorzeniem kręgosłupa, a wówczas nie można go bagatelizować.

Twoim problemem są częste bóle i zawroty głowy?

Umów się na zabiegi rehabilitacyjne na ból głowy.

Szyjnopochodny ból kręgosłupa – czym jest?

Kłopoty z kręgosłupem szyjnym mogą prowadzić do szyjnopochodnych bólów głowy. Wówczas odczuwalne są uciski w okolicach górnego odcinka szyjnego. Szyjnopochodny ból głowy najczęściej lokalizuje się w okolicy potylicznej, bocznej powierzchni szyi oraz żuchwy. Inna nazwa na określenie tej dolegliwości to migrena szyjna. Jednak w przeciwieństwie do migreny, która jest skutkiem zaburzeń kurczliwości naczyń mózgowych, szyjnopochodny ból głowy jest wynikiem ucisku na korzenie nerwów przebiegających na wysokości odcinka szyjnego kręgosłupa.

Jak się objawia szyjnopochodny ból kręgosłupa?

Do najczęstszych objawów szyjnopochodnego bólu kręgosłupa zalicza się:

• tępy, głęboki, czasami kłujący ból;
  • sztywność karku i szyi;
  • początek objawów bólowych rozpoczyna się zazwyczaj w karku;
  • może się nasilać od określonego ustawienia głowy;
  • mogą występować objawy towarzyszące, takie jak: nudności, wymioty, zawroty głowy, zaburzenia wzrokowe, jednak zdarza się to niezwykle rzadko.

Jakie są przyczyny migreny szyjnej?

Za ucisk nerwów szyjnych mogą odpowiadać patologie kręgosłupa – zmiany zwyrodnieniowe, dyskopatie, wady wrodzone. Szyjnopochodny ból głowy może być również wynikiem urazu szyi spowodowanym nagłym przemieszczeniem szyi i głowy w stosunku do klatki piersiowej (np. podczas wypadku komunikacyjnego). Czynnikami ryzyka jest również wiek i płeć. Szyjnopochodny ból głowy częściej dotyka kobiet niż mężczyzn, zazwyczaj pomiędzy 40. a 50. rokiem życia.

Jak leczyć ból głowy od kręgosłupa?

W leczeniu szyjnopochodnego bólu głowy pomocna jest fizjoterapia. Fizjoterapeuta podczas diagnozy określa przyczyny powstawania bólów głowy pochodzenia odkręgosłupowego. W tym celu konieczne jest odtworzenie prawidłowego ustawienia głowy, a następnie dobranie odpowiedniego programu leczenia. W niektórych przypadkach fizjoterapeuta może dodatkowo zalecić badanie RTG kręgosłupa szyjnego.

Terapia manualna w leczeniu zawrotów głowy

Terapia manualna zajmująca się diagnozowaniem i leczeniem odwracalnych zaburzeń funkcjonalnych układu ruchu, to jedna z metod leczenia migreny szyjnej pochodzącej od kręgosłupa. Wskazaniem do leczenia bólu głowy zarówno u dorosłych, jak i u dzieci, mogą być: zaburzenia czynności mięśni, zaburzenia postawy, zaburzenia czynności ruchu w stawie, zaburzenia oddechowe. Przeciwwskazaniem są natomiast nowotwory, ostre stany zapalne, osteoporoza. Celem zabiegów manualnych jest przywrócenie równowagi czynnościowej szyjnego odcinka kręgosłupa oraz likwidacja bądź zmniejszenie objawów bólowych.

Rehabilitacja zawrotów głowy Kraków

Terapia manualna może pomóc tym Pacjentom, którzy skarżą się na bóle i zawroty głowy, jeśli problemy te mają związek z dysfunkcją kręgosłupa szyjnego. W leczeniu zawrotów głowy stawiam na kompleksowe działania i najskuteczniejsze techniki terapii manualnej w celu osiągnięcia jak najlepszych efektów.

Oferuję szeroki wachlarz zabiegów fizjoterapeutycznych z zakresu leczenia: