Terapia manualna wg Ackermanna Kraków

Metoda Ackermanna jest ukierunkowanym systemem terapii, który niesie za sobą ogromne możliwości dla Pacjenta. Metodę tę wyróżnia szczegółowa diagnostyka, której towarzyszy dokładny dobór technik leczenia manualnego, co pozwala na działanie dokładnie w miejscu występowania schorzenia, dzięki czemu postępowanie fizjoteraputyczne w tej metodzie jest bardzo precyzyjne i dokładne.

Na czym polega i jak jest cel terapii manualnej Ackermanna?

Metoda Ackermanna często stosowana jest w przypadku tych schorzeń, wobec których leczenie farmakologiczne nie przynosi skutku. Terapia ta jest odpowiedzią na problemy zdrowotne, wynikające z nadmiaru przeciążeń oraz braku ruchu. Terapia manualna Ackermanna opiera jest na 50-letnim doświadczeniu w leczeniu manualnym. Skupia się na bardzo dokładnej diagnostyce układu kostnego oraz skutecznym postępowaniu rehabilitacyjnym. Według Ackermanna dolegliwości bólowe kręgosłupa najczęściej spowodowane są wadliwym ustawieniem miednicy. W konsekwencji może to prowadzić do przemieszczeń całego szkieletu, które powodują dolegliwości bólowe. Przemieszczenia mają charakter odwracalny i można je skorygować za pomocą kilku zabiegów.

Jak przebiega terapia metodą Ackermanna?

Praca z Pacjentem metodą Ackermanna rozpoczyna się od dokładnego zbadania ustawienia układu kostnego. Jeżeli istnieje taka potrzeba, Pacjent kierowany jest na badanie radiologiczne, które ujawnia ewentualnie zmiany i przemieszczenia. Pomocne w tym mogą okazać się także dotychczasowe wyniki badań. Po rozpoznaniu dolegliwości przechodzi się do terapii właściwej, która wykorzystuje  techniki manipulacji i mobilizacji. Zastosowanie efektywnych technik pozwala na skuteczne i bezpieczne przeprowadzenie zabiegu, natomiast dokładnie przeprowadzona diagnoza terapeutyczna kieruje całym zabiegiem.

Wskazania do leczenia metodą Ackermanna

Metoda Ackermanna jest skuteczną i efektywną formą terapii przy schorzeniach kręgosłupa, rwy kulszowej i ramiennej, jak również w przypadku dyskopatii, przeciążeniowych bólów stawów i mięśni, bólów miednicy, bólów głowy i karku, bólów tułowia i kończyn.

Przeciwwskazania do terapii manualnej wg Ackermanna

Jak każda terapia manualna również metoda Ackermanna ma swoje przeciwwskazania, do których należą m.in.:

• osteoporoza;
  • świeże złamania;
  • choroby nowotworowe kości;
  • implanty kręgów, protezy stawów;
  • zaawansowane stadium choroby Bechterewa.

Jakie efekty przynosi terapia manualna wg Ackermanna?

Zabiegi fizjoterapeutyczne metodą Ackermana przynoszą bardzo dobre efekty przy różnego rodzaju zaburzeniach funkcjonowania narządów wewnętrznych połączonych z dolegliwościami kręgosłupa. Do głównych efektów, jakich może spodziewać się Pacjent, należy:

• zmniejszenie lub całkowite wyeliminowanie dolegliwości bólowych;
  • usprawnienie funkcjonowania narządów wewnętrznych;
  • zwiększenie zakresu wykonywanych czynności.

Jak długo trwa terapia manualna wg Ackermanna?

Główną zaletą tej metody są szybkie efekty – już kilka zabiegów pozwala częściowo lub całkowicie usunąć lub złagodzić nieprzyjemne dolegliwości. Dzięki odpowiedniej diagnozie zazwyczaj kończy się na 2-3 wizytach. Aby terapia odniosła sukces, bardzo ważna jest współpraca Pacjenta z terapeutą. Pacjent musi ściśle przestrzegać zaleceń dotyczących postępowania po zabiegu.

Terapia manualna Ackermanna w gabinecie rehabilitacji w Krakowie

Wszystkie osoby, które borykają się z ostrymi lub przewlekłymi dolegliwościami bólowymi, zapraszam do mojego gabinetu fizjoterapii na terenie Krakowa. Niekiedy błahe przyczyny mogą przynieść poważne skutki, dlatego im szybciej zareagujemy, tym większa jest szansa na to, że dolegliwości bólowe całkiem ustąpią, a my powrócimy do pełnej sprawności.

FAQ – najważniejsze pytania związane z terapią Ackermanna

Czy metody stosowane w terapii Ackermanna są bolesne?

Terapia sama w sobie jest bezbolesna.

Ile trwają i jaka jest częstotliwość zabiegów?

Jedna sesja fizjoterapeutyczna trwa z reguły od 30 do 60 minut. Częstotliwość zabiegów ustalana jest indywidualnie z Pacjentem, ale zaleca się je wykonywać średnio 2 razy w tygodniu aż do ustąpienia nieprzyjemnych dolegliwości.

Czy terapię Ackermanna można łączyć z innymi metodami rehabilitacyjnymi?

Terapię można łączyć z masażem leczniczym, tapingiem oraz innymi metodami stosowanymi w fizjoterapii.

Co jeszcze wykonuję w ramach fizjoterapii?

Jakub Fiejdasz - ZnanyLekarz.pl