bole kregoslupa KrakówBóle kręgosłupa

Bóle pleców i bóle kręgosłupa to powszechne problemy, które mogą być spowodowane wieloma różnymi czynnikami. Najczęściej powstają na skutek siedzącego trybu życia, braku ruchu, przeciążeń, chorób zwyrodnieniowych. Ból kręgosłupa często jest na tyle uciążliwy, że wymaga podjęcia odpowiedniego leczenia, na które składa się m.in. rehabilitacja kręgosłupa i zabiegi fizjoterapeutyczne.

Cierpisz na przewlekłe bóle kręgosłupa?
Skonsultuj się z fizjoterapeutą

Ból kręgosłupa w odcinku lędźwiowym – przyczyny

Najczęściej spotykanym bólem kręgosłupa jest ten zlokalizowany w odcinku lędźwiowym (tzw. ból krzyża). Ból kręgosłupa w odcinku lędźwiowym może być skutkiem dyskopatii, rwy kulszowej, przepukliny krążka międzykręgowego, zbyt małej ilości mazi stawowej. W przypadku dyskopatii pojawia się silny ból w obrębie kręgosłupa, a niekiedy nawet można odczuwać mrowienie w okolicy kręgów szyjnych oraz drętwienie kończyn. Rwa kulszowa objawia się natomiast ostrym bólem w okolicy lędźwiowej, który promieniuje wzdłuż pośladków w stronę stopy.

Do zwyrodnienia w odcinku lędźwiowym dochodzi często także w wyniku nieprawidłowego stylu życia: siedzącej pracy, małej aktywności fizycznej, garbienia się, codziennego chodzenia na wysokich obcasach. Przy takim trybie życia nasz kręgosłup nie ma szans, aby się zregenerować. Nieobojętny wpływ na kręgosłup ma również nadwaga. Zmaganie się przez lata z otyłością negatywnie wpływa na krążki międzykręgowe.

Do najczęstszych patologii w odcinku lędźwiowym kręgosłupa zalicza się:

• dyskopatie;
  • zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa;
  • zmiany zapalne i pourazowe;
  • osteoporoza;
  • zmiany na tle wad rozwojowych kręgosłupa;
  • zespoły przeciążeniowe kręgosłupa.

Rehabilitacja kręgosłupa szyjnego i piersiowego

Odcinek szyjny kręgosłupa podtrzymuje głowę oraz umożliwia jej poruszanie się. Wraz z wiekiem odcinek szyjny, podobnie zresztą jak piersiowy, może ulegać zwyrodnieniom, które dają nieprzyjemnie objawy, takie jak uciążliwy ból karku, bóle i zawroty głowy, duszności, kłucie w okolicy serca. Do zwyrodnienia kręgosłupa szyjnego i piersiowego może dojść na skutek siedzącego trybu życia, zwłaszcza z głową pochyloną przed komputerem, noszenia ciężkich rzeczy na plecach lub w wyniku urazu spowodowanego np. wypadkiem komunikacyjnym. Oba zwyrodnienia kręgosłupa wymagają podjęcia odpowiedniego leczenia w celu zminimalizowania negatywnych objawów.

Jak leczyć zwyrodnienia kręgosłupa?

Podstawą w leczeniu bólu kręgosłupa jest rehabilitacja. Dzięki odpowiednio dobranym technikom terapii można wyhamować i spowolnić proces zmian zwyrodnieniowych, a przy tym znacząco zmniejszyć lub nawet całkowicie zredukować uciążliwy ból kręgosłupa. Indywidualne dobrane zabiegi rehabilitacyjne przynoszą największą skuteczność leczenia. Bardzo ważna jest również profilaktyka przeciwdziałania zwyrodnieniem kręgosłupa, na którą składa się: aktywność fizyczna (pływanie, joga, rozciąganie mięśni, jazda na rowerze), ćwiczenia na ból kręgosłupa podejmowane samodzielnie w domu oraz dieta bogata w witaminy A, B, D, E i minerały, takie jak wapń, krzem.

Metody fizjoterapeutyczne stosowane w leczeniu kręgosłupa

W gabinecie fizjoterapii Fiejdasz wykorzystywane są nowoczesne i skuteczne metody manualne. Zalicza się do nich m.in.:

Leczenie schorzeń kręgosłupa za pomocą odpowiednio dobranych metod rehabilitacji pozwala na skoncentrowanie terapii na konkretnym odcinku, który sprawia największe problemy. Poprawę w jakości życia można zaobserwować już po 1-3 wizytach. Rehabilitacja kręgosłupa kierowana jest zarówno do Pacjentów ze stanami ostrymi, jak i przewlekłymi.

Leczenie bólu kręgosłupa Kraków

Z bólem kręgosłupa ciężko jest wygrać w pojedynkę. Potrzebna jest pomoc specjalisty, z którym krok po kroku można wrócić do pełnej sprawności. W swoim gabinecie fizjoterapii zlokalizowanym na terenie Krakowa stosuję nowoczesne metody leczenia bólu kręgosłupa oparte na założeniach medycyny manualnej i osteopatii. Moje metody przynoszą Pacjentom nie tylko ulgę w dolegliwościach, ale również pomagają im wrócić do pełnej sprawności. Dzięki terapii manualnej pomogłem już wielu Pacjentom z Krakowa i okolic. Serdecznie zapraszam Pacjentów z bólami kręgosłupa różnego pochodzenia na konsultację fizjoterapeutyczną.

Jakich efektów można się spodziewać, decydując się na rehabilitację kręgosłupa?

Celem terapii manualnej stosowanej w leczeniu zwyrodnień kręgosłupa jest przywrócenie prawidłowych funkcji kręgosłupa oraz zmniejszenie bólu, co prowadzi do ogólnego polepszenia komfortu życia. Czas trwania rehabilitacji kręgosłupa ustalany jest indywidualnie z Pacjentem.

Oprócz leczenia schorzeń kręgosłupa specjalizuję się również w leczeniu: