rwa kulszowa ramienna Kraków

Rwa kulszowa i ramienna

Rwa ramienna i kulszowa zaliczane są do chorób cywilizacyjnych. Leczenie objawów to często długotrwały proces, który wymaga zaangażowania specjalisty. Jednak tylko dzięki odpowiednio dobranym zabiegom rehabilitacyjnym, chory może poprawić swoją sprawność ruchową.

Twoim problemem jest kłujący ból, który promieniuje wzdłuż biodra i pośladków?

Być może borykasz się z rwą kulszową. Zapisz się na konsultację fizjoterapeutyczną do gabinetu rehabilitacji Fiejdasz w Krakowie

Rwa kulszowa i rwa ramienna – czym się różnią i jakie są ich objawy?

Rwa kulszowa

Rwa kulszowa to zespół objawów związanych z uciskiem nerwu kulszowego – największego nerwu obwodowego znajdującego się w organizmie człowieka. Rwa kulszowa pojawia się zazwyczaj w najmniej odpowiednim momencie. W odcinku lędźwiowym kręgosłupa pojawia się ostry, przeszywający, kłujący ból, który promieniuje wzdłuż biodra oraz pośladków. Ból daje się najbardziej we znaki w nocy.

Rwa ramienna

Rwa ramienna, zwana również rwą barkową, to obok rwy kulszowej jeden z tzw. korzeniowych zespołów bólowych (“korzonków”). Typowy dla rwy barkowej jest ból, który pojawia się zwykle zaraz po przebudzeniu i nasila się pod wpływem każdego poruszenia głową, kichnięcia, kaszlnięcia. Osoby, którym zdarza się atak rwy ramiennej, najczęściej też cierpią na rwę kulszową.

Przyczyny rwy kulszowej

Główną przyczyną rwy kulszowej jest ucisk korzenia nerwu kulszowego na poziomie kanału kręgowego. Przyczyny ucisku na nerw mogą być różne. Najczęściej są to zmiany zwyrodnieniowe w obrębie kręgosłupa oraz wypadnięcie krążka międzykręgowego, czyli dysku.

Przyczyny rwy ramiennej

Rwę ramienną najczęściej wywołuje ucisk na korzenie nerwowe na odcinku szyjnym kręgosłupa lub pewne zmiany zwyrodnieniowe. Zwyrodnienie polega na tym, że krążek międzykręgowy ulega odwodnieniu, przez co staje się mniej elastyczny i bardziej podatny na uszkodzenia. Do innych przyczyn rwy ramiennej zalicza się również: zaburzenia hormonalne, przeciążenia np. na skutek ciężkiej, fizycznej pracy czy nerwobóle.

Jak leczyć rwę kulszową i ramienną?

U Pacjentów cierpiących zarówno na rwę kulszową, jak i ramienną można zastosować zabiegi fizjoterapeutyczne. Wyłącznie w najcięższych przypadkach zalecana jest operacja. Zdarza się, że u osób we wczesnym stadium zmian w kręgosłupie wystarczy regularne wykonywanie odpowiednich ćwiczeń, aby zminimalizować objawy choroby i zatrzymać jej postęp.

Rehabilitacja rwy kulszowej i ramiennej Kraków

Znakomite efekty w leczeniu rwy kulszowej i ramiennej przynoszą zabiegi manualne. Techniki manualne to przede wszystkim masaż rehabilitacyjny, manipulacja oraz mobilizacja. Mają one szczególne znaczenie w zapobieganiu oraz leczeniu powikłań rwy, szczególnie przykurczów mięśniowo-stawowych. Najważniejszym celem rehabilitacji jest przywrócenie (całkowite lub częściowe) utraconej funkcjonalności w trzech obszarach: ruchomości kończyny, siły mięśni oraz stabilności.

Odpowiednio dobrane ćwiczenia, początkowo pod okiem rehabilitanta, a potem wykonywane samodzielnie w domu, przynoszą bardzo dobre efekty w leczeniu rwy kulszowej i ramiennej.
Jeżeli szukają Państwo odpowiedniego rehabilitanta, który zajmuje się kompleksowym leczeniem rwy kulszowej, zapraszam do mojego gabinetu fizjoterapii Fiejdasz w Krakowie.

FAQ – najważniejsze pytania dotyczące rwy ramiennej i kulszowej

Ile może trwać atak rwy kulszowej?

Ostry atak najczęściej utrzymuje się do kilku dni, rzadko do kilku tygodni. Długość okresu, w jakim występuje ból, zależy od szybkości podjętego leczenia oraz wdrożenia koniecznych zmian.

Czy rwa kulszowa może nawrócić?

To, czy pojawi się nawrót rwy kulszowej, uzależnione jest od trybu życia, profilaktyki oraz sposobów radzenia sobie z bólem. Jeżeli włączamy do naszego życia odpowiednią profilaktykę, zminimalizujemy do minimum szanse na nawrót rwy kulszowej.

Inne usługi, które wykonuję w swoim gabinecie fizjoterapeutycznym na terenie Krakowa

Specjalizuję się w rehabilitacji: