dysfunkcja tkanek miekkich KrakówDysfunkcja tkanek miękkich

Główna przyczyna dolegliwości bólowych kręgosłupa jest pochodzenia mechanicznego (na skutek urazu). W większości przypadków dolegliwości te są spowodowane dysfunkcją tkanek miękkich i zaburzeniami w obrębie kompleksu mięśniowo-powięziowego.

Skuteczna terapia tkanek miękkich

Czym jest i jak się objawia dysfunkcja tkanek miękkich?

Największą tkanką w ciele człowieka jest tkanka łączna. Jej zróżnicowaną formą jest struktura nazywana powięzią. Tkanka łączna tworzy integralną strukturę rozciągającą się od przyczepów w wewnętrznych częściach czaszki aż do rozcięcia podeszwowego stóp. Powięź pełni wiele bardzo ważnych funkcji, z których najważniejsze to: otaczanie ciała pod skórą, pokrywanie narządów wewnętrznych, ułatwienie ruchów mięśni. Jest także źródłem propriocepcji, czyli czucia głębokiego, daje podporę dla przebiegu naczyń krwionośnych oraz nerwów, a niekiedy tworzy również przyczepy mięśniowe. Połączenie tkanki mięśniowej oraz powięzi, która ją otacza, nazywamy układem mięśniowo-powięziowym.

Zaburzenia powstałe w obrębie powięzi mogą prowadzić do powstania nieprawidłowych napięć, bólu i dysfunkcji narządu ruchu.

Przyczyny dysfunkcji mięśniowo-powięziowych

• złe nawyki i przyzwyczajenia związane z trybem życia;
  • stres oraz sposoby reagowania na sytuacje stresowe;
  • wrodzone wady postawy, zaburzenia genetyczne;
  • okresy unieruchomienia (zwichnięcia, złamania);
  • zmiany zwyrodnieniowe;
  • choroby narządów wewnętrznych;
  • urazy okołoporodowe;
  • przedłużające się stany zapalne;
  • złe nawyki żywieniowe.

Terapia manualna tkanek miękkich Kraków

Terapia tkanek miękkich to działanie, które poprzez przywrócenie odpowiedniej struktury tkankom ma za zadanie ułatwić im pełnienie swojej fizjologicznej funkcji. Terapia tkanek miękkich jest częścią terapii manualnej, która wykorzystuje szereg technik manualnych, takich jak: techniki energizacji tkanek miękkich, mięśniowo-powięziowe rozluźnianie, techniki aktywnego rozluźniania, terapię punktów spustowych, masaż głęboki oraz inne. Techniki te poprawiają wewnętrzną ruchomość tkanek miękkich, szczególnie powięzi. Dobór odpowiedniej techniki jest uzależniony od stanu klinicznego Pacjenta oraz od wyniku dokładnej diagnozy.

Leczenie Pacjenta z dysfunkcjami musi się odbyć zarówno w obrębie miejsca dolegliwości, jak i z dala od miejsca bólu po to, aby nie tylko złagodzić dolegliwości bólowe, ale również zlikwidować przyczynę zaburzeń (dysfunkcji).

Terapia tkanek miękkich przynosi doskonałe efekty, przywracając naturalną elastyczność tkanek oraz redukując dolegliwości bólowe. Odpowiednio dopasowana do potrzeb terapia oraz ścisła współpraca Pacjenta z terapeutą doprowadza do szybkiego i całkowitego wyeliminowania problemu.

Podczas terapii tkanek miękkich wykorzystuję najskuteczniejsze techniki manualne. Z moich usług skorzystało już liczne grono zadowolonych osób, także sportowców.

FAQ – najważniejsze pytania dotyczące  leczenia dysfunkcji tkanek miękkich

Czy terapia tkanek miękkich jest wskazana dla Pacjentów w każdym wieku?

Nie ma żadnych ograniczeń wiekowych do przeprowadzenia terapii. W ramach terapii tkanek miękkich leczone są również dzieci.

Czy leczenie tkanek miękkich jest bezpieczne?

Terapia tkanek miękkich jest całkowicie bezpieczną metodą leczenia, dodatkowo nie niesie za sobą nadmiernego ryzyka rozciągnięcia mięśni, do którego może dojść przy rozciąganiu.

Oprócz leczenia dysfunkcji tkanek miękkich specjalizuję się również w leczeniu: